Študentski projekti

Študentski projekti

Modeliranje in analiza obnašanja bioloških sistemov s programskim orodjem EST:
 

Tema tega študentskega projekta je preskušanje uporabnosti programskega orodja EST (“Efficient Symbolic Tools”), razvitega v Laboratoriju za mikroračunalniške sisteme, za analizo zaporedij reakcij v bioloških sistemih. EST je bil doslej uporabljen za verifikacijo sistemov in algoritmov s področja ačunalništva, elektrotehnike in telekomunikacij, v okviru študentskega projekta pa bo uporabljen za obravnavo uravnavanja izražanja genov pri bakteriji E. coli. Uporabljena bo metoda formalne verifikacije reaktivnih sistemov, imenovana preverjanje modelov, ki zahteva formalni opis sistema. EST podpira opis s formalnim jezikom, podobnim jeziku CCS (“Calculus of Communicating Systems”), in z vejitveno logiko ACTLW (“Action-based Computation Tree Logic with Unless operator”).

 

Mobilni telefon FERIfon:

FERI_PHONE-7835-650x433

V sklopu projekta sta študenta elektronike izdelala mobilni telefon, ki je zgrajen na enem tiskanem vezju in tako ne potrebuje ohišja. Poudarek pri načrtovanju je bil predvsem na osnovnih storitvah, ki bi jih vsak mobilni telefon moral podpirati, torej opravljanje govornih klicev, pošiljanje in prejemanje sms-ov, imenik za številke, itd. Mobilni telefon podpira vsa slovenska omrežja in omogoča uporabo že obstoječih SIM kartic. Uporabniški vmesnik telefona je preprosta tipkovnica z 12 znaki ter dvema dodatnima tipkama ter LCD zaslonom. Mobilni telefon je bil prvič predstavljen na dogodku Zabavno raziskovanje – pridružen dogodek Noči raziskovalcev 2013.

Projekt KOLIBRI:

IMG_1061

Študenti elektronike so razvili elektronske sklope za krmiljenje motorjev Kolibrija. Vključitev žiroskopov in zmožnost posamičnega krmiljenja pogonskih motorjev pa omogoča lebdenje v zraku in natančno vodenje Kolibrija s kontrolno konzolo preko brezžične komunikacije. Projekt je bil v obliki članka predstavljen v ameriškem časopisu Financial Times v letu 2008.

Projekt GENESIS:

IZBOR_becqurel_1113

V okviru projekta so študenti razvili mobilno komunikacijsko platformo, ki lahko zajema avdio in video signale s pomočjo mikrofona in video kamere, z množico senzorjev meri temperaturo, pospešek in razdaljo do ovir ter te podatke posreduje s pomočjo brezžične povezave strežniku. Ta prejete podatke prikazuje na zaslonu s pomočjo grafičnega vmesnika, ob uporabi ustreznega klienta pa so podatki dosegljivi tudi na internetu. Strežnik omogoča prenos podatkov na mobilno platformo in krmiljenje platforme z govorom, s pomočjo sistema avtomatskega razpoznavanja govora, ki je nameščen na strežniku. Študenti so s sistemom Genesis sodelovali na tekmovanju, ki ga je organiziralo ameriško podjetje Lantronix.
Projekt ROBOSAPIEN:
Študenti elektronike so razvili elektroniko za krmiljenje robota ter to povezali z dlančnikom. Razvili so vso potrebno programsko premo, ki teče na dlančniku. Ta predstavlja glavo Robosapiena. Programska oprema omogoča definiranje zaporedja gibov ter korakov Robosapiena tako, da lahko ta zapleše ob glasbi, ki jo predvaja dlančnik. Projekt Robosapien je bil predstavljen na prireditvi Hevreka v Cankarjevem domu v Ljubljani leta 2008, kjer je bil deležen velike pozornosti.

Projekt IP TV:

Študenti telekomunikacij postavljajo infrastrukturo omrežja IPTV. Kot osnovo so privzeli sistem IP Multimedia Subsystem (IMS), ki ga bodo nadgradili s funkcionalnostjo IP TV. Sistem bo omogočal posredovanje avdiovizualnih vsebin preko fiksnih in mobilnih odjemalcev. Služil bo kot osnova za razvoj množice storitev, povezanih z upravljanjem IP TV, predvajanjem vsebin ter storitvami, povezanimi z internetom naslednje generacije.

Projekt BLUEMSG:
Projekt vključuje uporabo Bluetooth tehnologije pri razvoju naprednih storitev na mobilnih napravah, ki jih lahko učinkovito uporabljamo v različnih inteligentnih okoljih. Razvoj storitev poteka v Javi z razvojnim ogrodjem LWUIT, ki je zelo primerno za razvoj aplikacij na mobilnih telefonih. Doslej razvite storitve sistema BlueMSG omogočajo upravljanje portala BQ z mobilnim telefonom, odpiranje vrat laboratorija Becquerel, upravljanje z BQ inteligentnim okoljem, komuniciranje z drugimi uporabniki preko mobilnih naprav, pridobivanje informacij o praksi, razpisanih diplomskih nalogah, govorilnih urah profesorjev ter asistentov …
Sistem inteligentne hiše:

IPTV

V okviru projekta je bila izvedena zasnova komunikacijskih komponent potrebnih za izvedbo funkcionalnosti inteligentne hiše ter izvedena programska oprema za nadzor in upravljanje.

Avtomatiziranost sistema inteligentne hiše zagotavlja samostojno delovanje, s poudarkom na nadzoru na daljavo preko SMS sporočil, s katerimi sistem uporabnika sproti obvešča o morebitnih alarmih v času njegove fizične odsotnosti.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Krmilnik grelca hladilne tekočine avtomobila:

mala

Grelci hladilne tekočine so namenjeni segrevanju hladilne tekočine v motornih vozilih, predvsem avtomobilih. Imajo dva namena: segrevanja zraka v kabini in segrevanje motorja pred vžigom. S tem se lahko izognemo hladnemu zagonu motorja. Ker je motor tako že na začetku obratovanja segret na delovno temperaturo, se zmanjša njegova obraba ter poraba goriva, ki sta med hladnim delovanjem motorja ravno največja. Grelci imajo krmilnike, ki jih je potrebno priključiti na računalnik avtomobila. Običajno lahko te krmilnike uporabimo le pri avtomobilih določene znamke.

V okviru projektne naloge je bil izdelan krmilnik, ki bo deloval neodvisno od računalnika, in bo zato primeren za vgradnjo v poljuben avtomobil. Izvedene so bile meritve lastnosti grelca, izdelani pa shema krmilnika, tiskano vezje in programska oprema. Krmilnik upravlja črpalko goriva, ventilator, vodno črpalko in žarilno svečko grelca.

AVMA – Aktivno Vzmetenje za Model Avtomobila

AVMA.jpg

AVMA je študentski projekt 5. letnika univerzitetnega študija elektrotehnike – elektronike. Pri projektu smo se ukvarjali z modelom aktivnega vzmetenja. Model temelji na magnetiki, imamo dva nasprotno obrnjena trda magneta, ki si nasprotujeta, in s tem zagotavljata vzmetno lastnost blažilca. Z dodatno tuljavo na blažilcu slabimo, ali ojačamo magnetno polje. Tako lahko nadzorujemo vzmetne lastnosti posameznega blažilca.

FM oddajnik

Brez_signala

Pri predmetu Vmesniki in pretvorniki sem si za projekt izbral FM oddajnik, ker me je zelo zanimalo kako se da to stvar poceni narediti sam, ne da jo kupiš v trgovini. Predvsem pa me je zanimalo katero elektroniko vse je treba vključiti v ta projekt in na kak način se da prenesti zvok brezžično preko radijskih valov na radijski sprejemnik.

IPcallME

IPcallME je multimedijska naprava, ki omogoča video pogovor preko IP protokola. Z možnostjo priklopa tipkovnice in miške, pa jo lahko uporabimo tudi kot multimedijsko dostopno točko.

Mobile EKG

Za katerega elektronika ne bi bil izziv izdelati svoj lasten EKG aparat? Profesionalni aparati so pogosto zelo dragi in temu primerno zapleteni. V okviru predmeta Vmesniki in pretvorniki smo se odločili, da izdelamo prenosljivo različico sistema za merjenje frekvence srčnega utripa, praktično uporabljivega v športu kot tudi v vsakodnevni medicini. Informacje o podobnih sistemih, ki temeljijo na preprosti izdelavi, smo zasledili že na svetovnem medmrežju. Obstaja že prenosljiva različica prenosnega EKG-ja, in sicer v obliki kasete, ki se vstavi v Game-Boy konzolo. Slednje nas to ni odvrnilo od našega cilja in tako smo prišli na zamisel, izdelati brezžični EKG sistem, ki temelji na Bluetooth tehnologiji. Vmesnik za brezžični prenos informacij lahko najdemo v naših prenosnih telefonih, osebnih računalnikih in še marsikje. Za merjenje električnega potencjala na površini kože smo uporabili namenske medicinske elektrode, ki imajo zelo visoko kontaktno prevodnost in zaznajo že zelo majhne spremembe v redu nekaj mV. Dobljeni analogni signal smo dodatno ojačali z diferenčnim ojačevalnikom ter ga pretvorili v digitalno obliko. Nato je sledil brezžični prenos informacij preko Bluetooth vmesnika do osebnega prenosnega računalnika. S pomočjo posebej napisanega programa smo lahko dobljeni EKG signal prikazali na zaslon.

Na povezavah, ki se nahajajo desno lahko najdete več informacij o posameznih segmentih izdelave.

Projekt predelave humanoidnega robota Robosapien V2

Projekt predelave robota Robosapien je bil izveden v sklopu izdelave dveh diplomskih nalog na Inštitutu za elektronikona fakulteti za elektrotehniko računalništvo in informatiko v Mariboru (FERI). Sam izdelek je pokazal tudi velikega zanimanja javnosti na sejmu inovacij Hevreka’06, kjer je bil predstavljen na rastavnem prostoru fakultete.

Tridimenzionalna televizija

Danes še gledamo doma 2D sliko na našem TV sprejemniku, vendar kmalu bo drugače in bo mogoče gledati prikazane vsebine v 3D predstavitvi. Kar bo bolj prijazno uporabnikom in seveda boljši efekti prikazanih vsebin.  Čeprav danes si lahko ljudje ogledamo 3D filme v kinu s pomočjo, tako imenovanih polarizacijskih očal je še zmeraj veliko vprašanje, kdaj bo napočil čas, ko bomo vsi uporabniki doma na naših TV sprejemnikih lahko gledali 3D filme z ali brez polarizacijskih očal.
Zakaj še danes ni 3D televizije(v naših domovih)?

Razlogov je več:

  • draga tehnologija
  • še ne izpopolnjena tehnologija
  • slaba ločljivost slike

Zaradi vsega naštetega, smo se s sošolci odločili, da bomo s pomočjo LCD 3D zanosna XYZ podjetja Cero Creativity poskušali razviti svoj lastni predvajalnik 3D vsebin in snovati 3D snemalnik slike.
3D iluzija ki, nastane pri gledanju 3D zaslona se tvori ker, naše levo oko vidi nekoliko drugačno sliko kot naše desno oko. Naš XYZ 3D zaslon omogoča pošiljanje različnih slik v levo in desno oko. To se naredi z posebno visoko kakovostno Lentikularan-o lečo. Naš 3D prikazovalniki trenutno uporabljata 8-pogled sistema, ki po mnenju proizvajalca daje najboljši rezultat. S posebno programsko opremo, ki smo jo samo razvili smo omogočili, da 8 pogledov premešamo v eno sliko, ki se do podpixla ujema s geometrijo leče. Samo pri ustrezni razporeditvi podpixlov po zaslonu dobimo optimalen 3D učinek.